Regulamin sklepu internetowego
Bravat
- Definicje.
1
W niniejszym regulaminie sklepu internetowego www.bravat.pl zwanym dalej „Regulaminem”, pod poniższymi pojęciami należy rozumieć:
- Sprzedawca – BRAVAT POLSKA spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą w Warszawie (00-545), ul. Marszałkowska 58, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym, legitymująca się NIP 7010480324, REGON 361348893, wysokość kapitału zakładowego: 62 500,00 zł, e-mail: office@bravat.pl
- „Sklep” – sklep internetowy znajdujący się na stronie internetowej www.bravat.pl oraz jej podstronach,
- „Klient” – każda osoba, która zawarła ze Sprzedawcą umowę o założenie konta w Sklepie; pojęcie to oznacza również osobę, która nie posiada Konta i jest w trakcie składania zamówienia,
- „Konto” – konto Klienta założone przez niego w Sklepie zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie,
- „Konsument” – osoba zdefiniowana w przepisie art. 221 Kodeksu cywilnego.
Postanowienia ogólne.
2
Regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klientów, polegających na umożliwieniu im: zawierania przez Internet umów sprzedaży towarów znajdujących się w asortymencie Sklepu za ceny podane na odpowiednich podstronach Sklepu oraz stworzenia swego Konta, a także skorzystania z usługi Newsletter.
3
Treści prezentowane na stronach Sklepu, a w szczególności ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje, nie są ofertą w rozumieniu przepisów art. 66 i 661 Kodeksu cywilnego, lecz zaproszeniem do składania ofert.
4
Ceny towarów znajdujących się w asortymencie Sklepu są wyrażone w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Sprzedawca może dokonywać modyfikacji asortymentu Sklepu, cen towarów, przeprowadzać i odwoływać akcje promocyjne. Zmiany nie mają wpływu na zawarte już z Klientami umowy sprzedaży poszczególnych towarów.
5
Dokonanie zakupu w Sklepie możliwe jest po założeniu Konta albo bez jego zakładania z tym zastrzeżeniem, że dokonanie zakupu bez zakładania Konta możliwe jest wyłącznie w przypadku wyboru osobistego odbioru zamówionych towarów w Punkcie Odbioru Towarów.
6
Do korzystania ze Sklepu nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Klienta. Wystarczający jest: dostęp do Internetu, posiadanie adresu e-mail oraz standardowy system operacyjny i przeglądarka internetowa.
Do prawidłowego korzystania z Konta, a także złożenia zamówienia wymagane jest włączenie obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej. Pliki cookies służą do utrzymania sesji Klienta po zalogowaniu się do Konta oraz do utrzymania procesu składania zamówienia. Możliwe jest następnie ich skasowanie poprzez odpowiednie opcje dostępne w przeglądarce internetowej lub za pomocą innego oprogramowania. Szczegółowe informacje odnośnie plików cookies zawarte są w postanowieniach § 9 – § 11 Polityki Prywatności i Plików Cookies.
III. Założenie Konta.
7
- Osoba chcąca zawrzeć ze Sprzedawcą umowę o założenie Konta powinna kliknąć zakładkę „Rejestracja” w górnej części strony internetowej www.bravat.pl/sklep/. Znajdujący się tam formularz stanowi ofertę Sprzedawcy skierowaną do przyszłego Klienta w przedmiocie zawarcia umowy o założenie Konta.
- Następnie należy wypełnić powyższy formularz i podać w nim: imię, nazwisko, adres e-mail, hasło, numer telefonu.
- W trakcie zakładania Konta, można od razu wypełnić dane niezbędne przy każdorazowym składaniu zamówienia na towar. Po zaznaczeniu odpowiedniej rubryki, należy wypełnić stosowny formularz i podać w nim:
- w przypadku Konta osoby fizycznej: imię, nazwisko oraz adres;
- w przypadku Konta firmowego, oprócz danych wskazanych w pkt a, również firmę oraz NIP.
- Możliwe jest również podanie innego niż wskazanego w formularzu, adresu wysyłki po zaznaczeniu odpowiedniej rubryki.
- Zabronione jest dodawanie w formularzu treści o charakterze bezprawnym.
- Do wysłania formularza i zakończenia procedury rejestracyjnej w Sklepie niezbędna jest akceptacja Regulaminu oraz polityki prywatności i plików cookies.
- Kliknięcie przycisku „Zakładam konto” powoduje wysłanie formularza rejestracyjnego do Sprzedawcy i jest równoznaczne z przyjęciem przez osobę zakładającą Konto oferty Sprzedawcy, o której mowa w postanowieniu ustępu pierwszego niniejszego paragrafu. Z tą chwilą między Sprzedawcą, a osobą, która wypełniła formularz rejestracyjny dochodzi do zawarcia umowy o założenie Konta.
- Sprzedawca po zawarciu umowy, zgodnie z postanowieniem ustępu powyższego, wysyła do Klienta, na podany przez niego adres e-mail, wiadomość z potwierdzeniem założenia Konta. Do wiadomości dołączany jest Regulamin oraz polityka prywatności i plików cookies.
- Jeżeli Klient jest Konsumentem, wówczas przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy o założenie Konta, bez podania przyczyn, w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia, czyli od chwili określonej w postanowieniu ustępu siódmego niniejszego paragrafu. Do zachowania powyższego terminu wystarczające jest wysłanie oświadczenia w powyższym terminie do Sprzedawcy. Postanowienia § 15 ust. 2-4 stosuje się odpowiednio.
- Konto może być także założone wraz ze składaniem zamówienia.
8
Sprzedawca zaleca, by Klient starannie przechowywał swoje dane służące do logowania w Sklepie, tak aby żadne osoby nieuprawnione nie uzyskały dostępu do tych danych.
9
Po założeniu Konta Klient ma możliwość: edycji swoich danych, składania zamówień, dodawania produktów do Schowka.
- Usługa Newsletter
10
- Formularz znajdujący się w polu „Newsletter” stanowi ofertę Sprzedawcy skierowaną do przyszłego Klienta w przedmiocie zawarcia umowy o świadczenie usługi Newsletter.
- Osoba chcąca zawrzeć ze Sprzedawcą umowę o świadczenie usługi Newsletter powinna wypełnić powyższy formularz przez podanie w nim adresu e-mail.
- Kliknięcie przycisku „Zapisz” powoduje wysłanie formularza do Sprzedawcy i jest równoznaczne z przyjęciem oferty Sprzedawcy, o której mowa w postanowieniu ustępu pierwszego niniejszego paragrafu. Z tą chwilą między Sprzedawcą, a osobą, która wypełniła formularz, dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usługi Newsletter.
- Złożenie zamówienia.
11
- Sprzedaż towarów odbywa się na podstawie zamówień składanych przez Klienta. Klient ma możliwość złożenia zamówienia po zalogowaniu się do Konta przed przystąpieniem do składania zamówienia albo w jego trakcie.
- Złożenie zamówienia możliwe jest również bez zakładania Konta.
- Zamówienia można składać poprzez swoje Konto przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
12
- W celu zawarcia umowy sprzedaży ze Sprzedawcą Klient wybiera w Sklepie towary poprzez kliknięcie ikony „Do koszyka” znajdującej się przy wybranym przez Klienta towarze. Towary znajdujące się w koszyku nie są jeszcze zamówione i Klient ma możliwość dodania do koszyka kolejnych towarów, zmiany ilości poszczególnych towarów, usunięcia znajdujących się tam towarów, a także rezygnacji z dokonania zakupów.
- Po dodaniu do koszyka towarów, Klient ma możliwość kontynuowania zakupów klikając w ikonę „Kontynuuj zakupy” albo przystąpić do finalizowania składania zamówienia klikając ikonę „Przejdź do koszyka”.
- Po kliknięciu ikony „Przejdź do koszyka”, Klient przystępuje do wyboru sposobu dostawy i płatności. Obok dostępnych sposobów dostawy oraz płatności wyświetlone są ich koszty. W rubryce „Łącznie do zapłaty” podana jest kwota uwzględniająca ceny towarów dodanych do koszyka oraz cenę wybranego sposobu dostawy i płatności. Następnie należy kliknąć przycisk „Dalej”.
- Jeżeli Klient posiada Konto to powinien się do niego zalogować w rubryce „Mam już konto w www.bravat.pl/sklep/”, jeśli nie zrobił tego przed przystąpieniem do składania zamówienia i kliknąć ikonę „Dalej”. Jeżeli Klient nie posiada Konta, powinien przystąpić do jego założenia klikając ikonę „Dalej” znajdującą się w rubryce „Jestem tu pierwszy raz”. Wyświetli się wówczas formularz z miejscem na podanie adresu e-mail, hasła i numeru telefonu. Formularz ten stanowi ofertę Sprzedawcy skierowaną do Klienta w przedmiocie zawarcia umowy o założenie Konta.
- W przypadku, gdy Klient wybierze opcję osobistego odbioru towarów w Punkcie Odbioru Towarów, do złożenia zamówienia konieczne jest podanie adresu e-mail oraz numeru telefonu w rubryce „Zrób szybkie zakupy z odbiorem osobistym”, a następnie kliknąć ikonę „Dalej”.
- W przypadku, gdy Klient wybierze opcję złożenia zamówienia bez zakładania Konta z odbiorem osobistym zamówionych towarów w Punkcie Odbioru Towarów albo wraz ze złożeniem zamówienia będzie chciał założyć Konto, wówczas do złożenia zamówienia niezbędna jest akceptacja Regulaminu oraz polityki prywatności i plików cookies.
- Następnie należy kliknąć przycisk „Dalej” w celu podsumowania zamówienia. Wyświetlony w podsumowaniu koszyk towarów wraz z podaniem ich ilości, cen, a także kosztami dostawy i płatności stanowią skierowane do Klienta przez Sprzedawcę zaproszenie do złożenia oferty zakupu tych towarów.
- Na tym etapie składania zamówienia należy również sprawdzić jego prawidłowość oraz potwierdzić, poprzez kliknięcie przycisku „Realizuj zamówienie z obowiązkiem zapłaty”. Kliknięcie przycisku „Realizuj zamówienie z obowiązkiem zapłaty” powoduje złożenie przez Klienta wobec Sprzedawcy oferty zakupu towarów znajdujących się w koszyku.
- Jeżeli Klient wybrał opcję założenia Konta, wówczas kliknięcie przycisku „Realizuj zamówienie z obowiązkiem zapłaty” jest równoznaczne z przyjęciem przez Klienta oferty Sprzedawcy w przedmiocie umowy o założenie Konta. Z tą chwilą między Sprzedawcą, a Klientem dochodzi do zawarcia umowy o założenie Konta. Postanowienie § 7 ust. 9 Regulaminu stosuje się odpowiednio.
- Klient ma możliwość skorygowania ewentualnych błędów w składanym zamówieniu, jego zmiany lub anulowania przez kliknięcie przycisku „Zmień” lub „Wróć”.
- Po złożeniu zamówienia wyświetlona zostanie informacja potwierdzająca otrzymanie zamówienia przez Sprzedawcę, co powoduje związanie Klienta ofertą zakupu towarów znajdujących się w koszyku. Sprzedawca prześle także do Klienta e-mail z potwierdzeniem złożenia zamówienia przez Klienta oraz podsumowaniem jego treści. E-mail ten nie stanowi jeszcze przyjęcia oferty Klienta.
- Następnie Sprzedawca e-mailem, wysłanym na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta w Koncie lub w zamówieniu, poinformuje Klienta, czy ofertę przyjmuje, czy też nie ma możliwości jej przyjęcia. Jeżeli Sprzedawca poinformuje Klienta o przyjęciu złożonej przez niego oferty, wówczas z chwilą wprowadzenia powyższej wiadomości e-mail do środka komunikacji elektronicznej Klienta w taki sposób, że Klient miał możliwość zapoznania się z treścią e-maila, następuje zawarcie umowy sprzedaży między Sprzedawcą a Klientem. Jeżeli Sprzedawca nie będzie miał możliwości przyjęcia oferty Klienta, wówczas prześle do niego e-mail z informacją o odmowie przyjęcia oferty Klienta i przyczynach takiego kroku.
13
- Zamówiony towar jest dostarczany Klientowi w sposób wybrany przez niego spośród następujących:
- odbiór osobisty
- transport własny Sprzedawcy
- przesyłka kurierska.
- Klient ma do wyboru następujące formy płatności:
- gotówka – w przypadku osobistego odbioru
- przelew lub pobranie – w przypadku wyboru dostawy transportem własnym Sprzedawcy lub przesyłką kurierską.
- Ze względu na fakt, że sposoby, terminy oraz wysokość opłat za dostarczenie towarów oraz koszty związane z wybraną formą płatności są uzależnione od gabarytów towaru, są one określane każdorazowo przy składaniu zamówienia.
- Koszty związane z dostarczeniem towarów ponosi Klient.
14
Do zamówienia dołączony jest dokument sprzedaży, zgodny z przepisami podatkowymi.
- Zwroty i reklamacje.
15
- Jeżeli Klient jest Konsumentem, wówczas przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą, bez podania przyczyn, w terminie 14 dni. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie rzeczy. Jeżeli przedmiotem umowy są rzeczy dostarczane partiami lub w częściach, termin ten wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie ostatniej partii lub części lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana Klienta weszła w posiadanie ostatniej partii lub części. Jeżeli przedmiotem umowy jest wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, termin ten wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana Klienta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład złożonego na piśmie przesłanym pocztą lub pocztą elektroniczną na adres Sprzedawcy podany w postanowieniu § 1 lit. a Regulaminu).
- Klient może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, zamieszczonego pod adresem https://bravat.pl/reklamacje-i-zwroty/, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje, jeżeli przedmiotem umowy są:
- rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami – od chwili takiego połączenia
- rzeczy nieprefabrykowane, wyprodukowane według specyfikacji konsumenta lub służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sklep zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy. Sklep dokona zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Klient nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania rzeczy lub do chwili dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Klient powinien odesłać lub przekazać rzecz do Sklepu niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.
- Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
- Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
16
- Sprzedawca informuje, że ma obowiązek dostarczenia rzeczy wolnej od wad.
- Reklamacje dotyczące świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę można składać pisemnie na adres Sprzedawcy podany w postanowieniu § 1 lit. a, mailowo na następujący adres e-mail: office@bravat.pl lub osobiście do protokołu w siedzibie Sprzedawcy podanej w postanowieniu § 1 lit. a.
- W reklamacji należy podać: numer zamówienia (lub inne dane pozwalające je zidentyfikować), dane kontaktowe Klienta umożliwiające udzielenie odpowiedzi na złożoną reklamację oraz opis zdarzenia będącego podstawą reklamacji.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od daty ich otrzymania przez Sprzedawcę.
- Czas trwania umowy o założenie Konta.
17
Umowa z Klientem o założenie Konta zostaje zawarta na czas nieokreślony.
18
Klient może w każdym czasie wypowiedzieć umowę o założenie Konta poprzez wysłanie wypowiedzenia na adres Sprzedawcy podany w § 1 lit a, e-mailem na adres office@bravat.pl lub w innej formie. Umowa zostanie rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym.
VII. Postanowienia końcowe.
19
W trakcie korzystania ze Sklepu oraz korespondencji z nim zakazane jest podawanie treści o charakterze bezprawnym.
20
Regulamin jest dostępny w siedzibie Sprzedawcy oraz na stronie https://bravat.pl/regulamin/.